map

Ofte stilte spørsmål

Prosjektleder Kari Steinsbø i Aqua Nor svarer på ofte stilte spørsmål fra utstillere og besøkende.

Vil det skje noe nytt i noen av hallene før Aqua Nor 2015?

  • På grunn av stor etterspørsel har vi satt opp to ekstra haller; Hall A1 og Hall A2. Hall A1 er tilsluttet Hall A, og A2 vil være i tilknytning til uteområdet. Vi får dessuten en stor trapp som binder sammen Hall A og Galleri B. Vi tror dette vil føre til en mye bedre gjennomstrømming av besøkende i både Hall A, Hall E, Hall B, A1, Uteområdet og Hall G.

Hvilke hensyn tas når standplasseringene tildeles hvert år?

  • Mange utstillere ønsker seg tilbake til tidligere års stand-plassering slik at kunder og øvrig nettverk kan huske hvor de står. Å melde seg på tidlig med opsjon skal også bære med seg fordeler. Her legger vi inn utrolig mye tid og arbeid hvert eneste år. Det er viktig for oss at flest mulig får oppfylt sine ønsker og at vi finner gode alternativer når vi ikke kan etterkomme alle utstillernes ønsker.

Deles hallene inn etter produktgrupper under Aqua Nor?

  • Vi har fulgt ønsket fra hovedandelen av utstillerne og fordelt alle utstillerne jevnt ut over hele messarealet. Det sørger for en jevn strøm av besøkende gjennom alle hallene og at alle utstillere får like muligheter for å eksponere seg. Utstillerne er i større grad opptatt av hvilken hall de ønsker å stå i enn om konkurrentene er representert i den samme hallen. Dette er et tema vi ofte har oppe til diskusjon. Med den nye storhallen som er på trappene her på Trondheim Spektrum ser vi større muligheter for inndelinger om dette er noe utstillerne ønsker. Det er i så fall en beslutning utstillerne må være med på.

Flere ønsker større stander enn de hadde sist Aqua Nor. Hvordan løser dere dette?

  • I flere av hallene ønsker tidligere utstillere å utvide standen sin i forhold til arealet de hadde sist. Vi har valgt å sette visse grenser for dette slik at flere utstillere også får sine ønsker om plassering ivaretatt i størst mulig grad. Dette handler om rettferdighet og alle utstillernes rett til å ha så lik eksponering under messen som mulig. I tillegg tar vi hensyn til hvor tidlig utstillerne var med bestilling. Vi forsøker så godt det lar seg gjøre å legge til rette for alle.

Når kan utstillerne bestille hotell til oppholdet sitt?

  • Hotellbookingen har åpnet. Bookingen skjer på internett. Der har utstillerne oversikt over ledige rom, priser på de forskjellige hotellene og tilgjengelighet i de forskjellige periodene. De som har spørsmål om dette kan kontakte Via Egencia på telefon: 73 80 77 20 eller på epost: aquanor@viaegencia.com.

Når kan utstillerne begynne å bestille utstyr til stand?

  • Alle utstillere får tilsendt passord og brukernavn i midten av mars. De har da noen måneder på seg til å bestille alt utstyret de ønsker seg (frist 15. mai). Mer informasjon om dette finnes på våre nettsider.

Hvordan reserverer man møterom?

  • Møterom reserveres ved å kontakte Brit Sandstad i Trondheim Spektrum på mail brit@trondheimspektrum.noeller telefon 73 56 86 00. Her har det kommet inn mange reservasjoner allerede – så det er lurt å være tidlig ute.

Kan Stiftelsen Nor-Fishing bidra til å skape oppmerksomhet rundt utstillernes arrangementer?

  • Vi bidrar gjerne til å skape oppmerksomhet rundt konferanser, foredrag, produktdemonstrasjoner osv. Vi oppfordrer til å ta kontakt med oss i god tid slik at det kommer med i programmet så tidlig som mulig. Mange planlegger turen til og fra messen rundt programmet – så jo tidligere jo bedre. Kontaktperson her er Erik Hempel: erik.hempel@hempelco.no

Vi gleder oss til august!

Stiftelsen Nor-Fishing

Klostergata 90 7030 Trondheim, Norway
Telefon:
+ 47 73 56 86 40
E-post:
mailbox@nor-fishing.no

nyhetsbrev

Vi vil bare sende deg mest mulig relevant informasjon. Kryss ut en eller flere av boksene under slik at vi vet hvilken type informasjon vi skal sende deg.






img1